bpbg
bpbg

Πέρασε τον… Ρουβίκωνα της Αττικής ο Μασούτης

Μισός αιώνας επιτυχούς παρουσίας στη Βόρειο Ελλάδα στάθηκε αρκετός για να αποφασίσει η οικογένεια Μασούτη να επεκταθεί και στην πρωτεύουσα, όπου στα λαμπερά εγκαίνια του πρώτου αθηναϊκού καταστήματος της αλυσίδας στο Παλαιό Φάληρο άναψε το πράσινο φως για τα μεγαλόπνοα σχέδιά της.

Του Νίκου Τσαγκατάκη

Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της «Προμηθευτικής» (που φημολογείται ότι κόστισε στον Θεσσαλονικιό επιχειρηματία 35 εκατ. ευρώ) και την απορρόφηση των 53 καταστημάτων της στην Αθήνα και άλλων 3 στην Άνδρο, η εταιρεία στοχεύει στη λειτουργία συνολικά 100 καταστημάτων στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής μέσα στην επόμενη τριετία, με το δυναμικό της να διαμορφώνεται πλέον σε 8.200 εργαζόμενους, 330 σημεία λιανικής πώλησης και 22 χονδρικής, έχοντας επενδύσει κατά την τελευταία πενταετία 100 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου της, ενώ ο τζίρος της αναμένεται την τρέχουσα χρονιά να ξεπεράσει τα 800 εκατ. ευρώ. Ταμπέλες «Μασούτη» βλέπουμε σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας και της Ηπείρου, ενώ στη Στερεά Ελλάδα καταστήματα υπάρχουν στη Φθιώτιδα, την Αιτωλοακαρνανία και την Εύβοια, με τον «στόλο» να συμπληρώνεται στις νήσους Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Θάσο και Άνδρο.

Τα 100 ιδιόκτητα οχήματα και οι 3 κεντρικές αποθήκες σε Θέρμη, Ξάνθη και στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης συμπληρώθηκαν πρόσφατα από τα νέα γραφεία της στην Αθήνα, όπου εγκαταστάθηκαν σε ιδιόκτητο χώρο 8.000 τ.μ. και ο προγραμματισμός άμεσης προβολής και διαφήμισης των νέων καταστημάτων προβλέπει μια δαπάνη ύψους 1,8 εκατ. ευρώ, με το 1,5 εκατ. ευρώ να φτάνει στους πελάτες με τη μορφή προσφορών, που άμεσα θα αυξηθούν κατά 30% στα είδη.

 

Επαναδιάταξη των θέσεων μάχης στο λιανεμπόριο

Με την εξαγορά του Μαρινόπουλου από τον Σκλαβενίτη οι δυνάμεις της αγοράς επαναδιατάχθηκαν σε θέσεις μάχης, με τον νεοφερμένο παίκτη να έχει ήδη στοχοθετήσει τζίρο ύψους περίπου 139 εκατ. ευρώ στον πρώτο ένα χρόνο κανονικής λειτουργίας των καταστημάτων στην Αττική, δεδομένου του τζίρου της «Προμηθευτικής» για το οικονομικό έτος 2017-2018 που είχαν σημειωθεί πωλήσεις περί τα 120 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η συγκέντρωση του κλάδου σε λίγους και ισχυρούς ομίλους πιέζει ασφυκτικά τους προμηθευτές, οι οποίοι εκτιμούν πως προκειμένου να αναχαιτιστεί η εκ του Βορρά νέα εμπορική δύναμη θα τους ζητηθούν ακόμα χαμηλότερες τιμές και εκπτώσεις, που σε συνδυασμό με τις ήδη υφιστάμενες προσφορές που μετακυλίονται σχεδόν αυτούσιες σε αυτούς, θα τους μειώσει δραματικά τα περιθώρια κέρδους. Άλλωστε είναι ακόμα νωπή η πληγή που άφησε ο «Μαρινόπουλος» στους προμηθευτές του, με ισχυρότερο πλήγμα να έχουν υποστεί οι μικροπρομηθευτές, που δεν έχουν πληρωθεί μέχρι σήμερα.

Η πρόταση που συντεταγμένα κατατέθηκε από τους προμηθευτές είναι η θεσμοθέτηση ανώτατου ορίου πληρωμής των εμπορευμάτων σε 30 ημέρες όπως συνηθίζεται διεθνώς, έτσι ώστε να αποφευχθεί η κλιμάκωση της «χρηματοδότησης» των σούπερ μάρκετ από αυτούς προκειμένου να εκμηδενιστεί ο πιθανός κίνδυνος μη πληρωμής τους. Από τον πόλεμο των προσφορών όμως ωφελούνται οι καταναλωτές, καθώς υπολογίστηκε ότι σε ετήσια βάση το καλάθι της νοικοκυράς γέμισε κατά 380 ευρώ από τις προσφορές, τα κουπόνια και τις λοιπές προωθητικές ενέργειες.

 

Το εν Αθήναις power game

Το δικό του power game παρουσίασε στα εγκαίνια ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μασούτης, λέγοντας ότι η είσοδος στην Αττική ήταν μία φυσιολογική εξέλιξη της ανάπτυξης της εταιρείας Μασούτης: «Τα μερίδιά μας είναι αρκετά υψηλά στη βόρεια Ελλάδα και εδώ και αρκετά χρόνια ήταν στόχος της εταιρείας να δραστηριοποιηθεί στην Αττική. Για τον λόγο αυτό η διαφημιστική καμπάνια την τελευταία πενταετία ήταν πανελλαδική και ο κόσμος γνώριζε τη Μασούτης. Ήταν κάτι προγραμματισμένο που έπρεπε να γίνει. Η απόφαση είχε παρθεί πριν χρόνια και ήταν θέμα χρόνου να υλοποιηθεί».

Σύμφωνα με παρατηρητήρια τιμών εκτιμάται ότι η «Μασούτης» είναι αλυσίδα ευθέως ανταγωνιστική με τον «Σκλαβενίτη», εάν όμως προσμετρηθούν οι παρεχόμενες με την κάρτα «ΜΑSS» εκπτώσεις, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία καταλήγει κατά 1% φθηνότερη, λένε στη διοίκηση. «Η ελληνική ταυτότητα των προϊόντων, οι χαμηλές τιμές, αλλά κυρίως η εγγύτητα των σημείων πώλησης με τους τελικούς καταναλωτές καθιέρωσαν την εταιρεία μας», δηλώνουν στελέχη της σημειώνοντας ότι η εταιρεία πέραν των πολλών βραβείων που έχει λάβει για την ποιότητα των υπηρεσιών της, το 2010 κατέκτησε την 6η θέση από 326 επιχειρήσεις για τη χρηματοπιστωτική της συνέπεια.

Σε συνέντευξή του προ εβδομάδων, ο Γ. Μασούτης δήλωσε ότι μόνο πολιτική λύση μπορεί να δοθεί στις τρεις πληγές της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας: τους υπερβολικούς φόρους και εισφορές, το έλλειμμα ρευστότητας και την τεράστια γραφειοκρατία. «Σε ό,τι αφορά την εξασφάλιση ρευστότητας πρέπει να επισπευστεί η ρύθμιση των κόκκινων δανείων και των οφειλών των επιχειρήσεων και να θεσπιστεί ο ακατάσχετος επιχειρηματικός λογαριασμός, ενώ σε σχέση με τη φορολογία αντί να εξοντώνουμε τις επιχειρήσεις, μπορούμε να περιορίσουμε δαπάνες του δημοσίου και κυρίως να αυξήσουμε τα έσοδα του κράτους πατάσσοντας τη φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο και η παραοικονομία».

Διαβάστε επίσης